Vücut Geliştirme Teknikleri Nelerdir?
15 Mayıs 2024 Çarşamba

Vücut Geliştirme Teknikleri Nelerdir?

Vücut Geliştirme Teknikleri: Vücudun gelişmesi bireyin vücudunu inşa etmesi ile mümkündür. Vücut geliştirme sanatı ancak geliştirme teknikleri ile mümkündür. Lakin bu geliştirme teknikleri bireyler arasındaki metabolizma farklılıklarından dolayı kimi bireye hemen etki gösterirken kimi bireyler için bu metabolizmik bir hastalıktır. Bunun için spor yapmaya başladığınız günden itibaren doğru bir spor salonu ile anlaşarak size uygun vücut geliştirme tekniklerini bulmak durumundasınız. Çünkü vücut yapınıza göre doğru tekniği seçmek ve bu doğru tekniği doğru bir şekilde uygulamak zorundasınız. Bu durum hem sağlığınız açısından hem de hızlı bir şekilde kas kütlesine sahip olabilmek açısından çok önemli olacaktır.

Vücut geliştirme teknikleri: Antrenmanlarınızı spor salonunuzun size özel vermiş olduğu spor programına uyarak yoğun ve sistemli bir şekilde çalışmaya özen göstermelisiniz. Antrenman sırasında setlerinizi spor salonundaki hocalarınızdan sizin kilo ve yaşınıza uygun bir program çıkardıktan sonra eksiksiz bir şekilde uyup setleriniz arasındaki dinlenme sıklığınızı da maksimum 1-2 dakikayı geçirmemeye dikkat etmeniz gerekmektedir. Kendinizi çok fazla zorlayacak ağır yük kaldırarak size ve sağlığınıza zarar vermek yerine hafif ve set sayınızı arttırabileceğiniz ağırlıkları tercih etmeniz gerekmektedir. Vücut geliştirme teknikleri ile bunu yapmış olduğunuz sürece daha fazla verim alacaksınız çünkü vücudunuzdaki homojenlerin daha fazla salgılanmasına sebep olacaktır. Bir antrenman sonrasında ise kesinlikle 24-48 saat vücudunuzu dinlendirmeli ve devamında zamanın da çok fazla geçmesine izin vermeden antrenmanlarınıza devam edin.

Vücut geliştirme teknik ve aşamaları: İlk olarak setlerden bahsetmiştik. Bu setlerin aslı tekrarlanan efor tekniğidir. Bu tekniğin özü çok düşük veya çok yüksek ağırlıklarla çalışmak değil size uygun rahat bir şekilde kaldırabileceğiniz ve birazda hafif ağırlıkları tercih ederek 8-12 defa tekrar etmenizdir. Bu setlerinizin 3-5 defa tekrarı sonucunda oluşan kombinasyon tekniğidir. Arasında Sporcular arasında en çok kullanılan vücut geliştirme tekniğidir. Bunlar yapıldıktan sonra sporcuların kullanmış olduğu bir başka teknik ise maksimum ağırlıkla maksimum efor tekniğidir. 3 tekrar kullanarak 2 hafta boyunca süren ve maksimum ağırlıkla hareketlerinizi değiştirmeden yapılan bir tekniktir. Bir diğer efor tekniği ise dinamik adını verdiğimiz tekniktir. Dinamik eforda asıl olan ağırlıklarınızı sabit tutup setlerinizi olabildiğince hızlı bir şekilde tamamlamaktır. Hızlı bir şekilde uygulanan 8-10 arasında 3-5 tekrar kas hacminin artmasında çok etkili olacaktır.

Vücut Geliştirme Teknikleri Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Body Vücut Geliştirme

Body Vücut Geliştirme

Vücut Geliştirme Sporu

Vücut Geliştirme Sporu

Haber Bülteni

Güncel

Dambılla Vücut Geliştirme Nasıl Yapılır?

Dambılla Vücut Geliştirme Nasıl Yapılır?

Güncel

Vücut Geliştirme Bayan

Vücut Geliştirme Bayan

Vücut Geliştirme Egzersizleri Nedir ve Nasıl Yapılır?

Vücut Geliştirme Egzersizleri Nedir ve Nasıl Yapılır?

Vücut Geliştirme Kilo Alma

Vücut Geliştirme Kilo Alma

Orta Seviye Vücut Geliştirme Programı

Orta Seviye Vücut Geliştirme Programı

Evde Aletsiz Vücut Geliştirme

Evde Aletsiz Vücut Geliştirme

Vücut Geliştirme Püf Noktaları Nelerdir?

Vücut Geliştirme Püf Noktaları Nelerdir?

Vücut Geliştirme Hareketleri Nelerdir?

Vücut Geliştirme Hareketleri Nelerdir?

Vücut Geliştirme Diyeti Nedir ve Nasıl Yapılır?

Vücut Geliştirme Diyeti Nedir ve Nasıl Yapılır?

Bölgesel Vücut Geliştirme Programı

Bölgesel Vücut Geliştirme Programı

Hızlı Vücut Geliştirme Hareketleri

Hızlı Vücut Geliştirme Hareketleri

Vücut Geliştirme Antrenman Programı

Vücut Geliştirme Antrenman Programı

4 Ayda Vücut Geliştirme Yöntemleri

4 Ayda Vücut Geliştirme Yöntemleri

Vücut Geliştirme Hareketleri ve Programı

Vücut Geliştirme Hareketleri ve Programı

Instagram

  • galeri1
  • galeri2
  • galeri3
  • galeri4
  • galeri5
  • galeri6